Címnyilvántartási ügyek

CÍMNYILVÁNTARTÁS - Központi Címregiszter /KCR/

A jegyző hatáskörébe tartozik az ingatlanok címének nyilvántartásba vétele, címadatok kezelése.

 

Szolgáltatás indítása

Az eljárás hivatalból indul.

 

Jogosultak köre

Az ingatlan felett rendelkezni jogosult személy/tulajdonos.

 

Mit kell tennie

Bejelentés benyújtása hiányzó vagy téves adat rendezése tárgyában

 

Határidők

Azonnal, teljes eljárás lefolytatása esetén 60 nap

 

Benyújtandó dokumentumok

Az ügyfél rendelkezésére álló tulajdonjogot igazoló okirat

 

Szükséges okiratok

  • ingatlan rendeltetésének változása esetén építésügyi hatósági határozat hatósági bizonyítvány
  • társasház alapító okirat

 

Eljáró szerv

Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Jegyzője

 

Felettes szerv/jogorvoslat

nincs

 

Egyéb információk

Az ügyintézés illetékmentes.

A címkezeléssel kapcsolatos eljárás jellemzően az ingatlanügyi hatóság határozatán alapul. Cím felülvizsgálata során címadat javítására, továbbá a Központi Címregiszterben „felülvizsgálat alatt” jelzéssel nyilvántartott ingatlanok címadatának módosítására, törlésére kerülhet sor. Cím felülvizsgálatát követően az ingatlan helyes címe átvezetésre kerül a személy-és lakcímnyilvántartó rendszerben és az ingatlannyilvántartásban.

 

Vonatkozó jogszabályok

A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet

 

Fogalmak

A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet szerinti értelmezések.

 

 

 

Az ügyintézés helye és időpontja, ügyintéző

Igazgatási Osztály

Borosné Horváth Lilla

Telefon: 06-1-872-7247
Email: borosne.lilla@belvaros-lipotvaros.hu

Helyszín: 1051 Budapest, Erzsébet tér 4., 6. emelet 603. szoba